SEO vairs nav tikai atslēgvārdu ievietošana tekstā. Mūsdienās uzvar tie, kuri prot apvienot lietotājam noderīgu, viegli uztveramu un tehniski optimizētu saturu. Ja vēlies, lai Tava mājaslapa piesaistītu apmeklētājus un kāptu Google rezultātu sarakstā, satura veidošanai jākļūst par stratēģisku procesu.
1. Sākumā – izpratne par mērķauditoriju
Neviens teksts nestrādās, ja netiks runāts pareizajā valodā ar pareizajiem cilvēkiem. Mājaslapas tekstiem jāatspoguļo auditorijas vajadzības, problēmas un vēlmes.
Ko darīt: Noskaidro, kas ir Tava auditorija – viņu vecums, profesija, problēmas un jautājumi. Izmanto šo informāciju, lai formulētu galvenās tēmas un izvēlētos atbilstošu toni (draudzīgs, profesionāls, tiešs u.c.).
2. Virsraksti – vienkārši, konkrēti un bagāti ar atslēgvārdiem
Google pievērš lielu uzmanību virsrakstiem, un tas pats attiecas uz cilvēkiem, kas ātri “noskenē” lapu. Labs virsraksts piesaista uzmanību un dod priekšstatu par saturu.
Ko darīt:
-
Galvenajā virsrakstā (H1) iekļauj galveno atslēgvārdu.
-
Izmanto H2, H3, lai strukturētu saturu un iekļautu sekundāros atslēgvārdus.
-
Izvairies no pārāk garām frāzēm vai tukšām frāzēm (“Sāc savu ceļu uz panākumiem!” neko nepasaka).
3. Vērtīgs saturs, kas atbild uz jautājumiem
Google algoritmi ir kļuvuši gudrāki – tie meklē saturu, kas risina lietotāju problēmas un sniedz konkrētas atbildes. Nevajag mēģināt “izvilkt vārdus”, lai tikai aizpildītu vietu.
Ko darīt:
-
Iekļauj biežāk uzdotos jautājumus un atbildes.
-
Raksti konkrēti – piemēri, salīdzinājumi, soļi.
-
Neaizmirsti pievienot iekšējās saites uz saistītām tēmām savā mājaslapā.
4. Lasāmība un struktūra – parocīgi cilvēkiem, saprotami meklētājiem
Ilgi un blīvi teksti nogurdina. Lasītāji vēlas ātri uztvert galveno domu, tāpēc struktūra ir ārkārtīgi svarīga.
Ko darīt:
-
Izmanto punktus, sarakstus, īsus teikumus un īsus rindkopas.
-
Ievieto attēlus vai ikonas, ja tas palīdz uztvert informāciju.
-
Tekstam jāizskatās “gaisīgam”, nevis kā sienai ar vārdiem.
5. Neaizmirsti par aicinājumu uz darbību (CTA)
Lapas mērķis ir veicināt rīcību – vai tas būtu pirkums, pierakstīšanās vai saziņa. CTA jābūt skaidram, redzamam un atbilstošam kontekstam.
Ko darīt:
-
Izmanto frāzes kā “Pasūti bez riska”, “Saņem piedāvājumu”, “Pieraksties konsultācijai”.
-
CTA pogai jābūt vizuāli izceltai, ne tikai tekstā pieminētai.
Ja vēlies, turpināšu ar 2. daļu, kur apskatīsim satura veidošanu bloga sadaļai, kā izmantot atslēgvārdu izpēti, kā arī kā veidot lapas, kas veicina SEO ilgtermiņā. Dod ziņu!