Top 10 kļūdas SEO optimizācijā un kā no tām izvairīties

Meklētājprogrammu optimizācija jeb SEO ir dinamisks process, kurā viegli pieļaut kļūdas – it īpaši, ja trūkst pieredzes vai tiek izmantotas novecojušas metodes. Šajā rakstā iepazīstināšu ar izplatītākajām kļūdām, kas var kavēt Tavas mājaslapas izaugsmi, kā arī padomiem, kā no tām izvairīties.

1. Atslēgvārdu pārspīlēšana jeb keyword stuffing

Viena no klasiskākajām kļūdām – pārlieku bieža atslēgvārdu atkārtošana tekstā cerībā uzlabot pozīcijas. Tā vietā tas padara saturu nedabisku un var pat izraisīt Google sodus.

Ko darīt: Raksti dabiski. Iekļauj atslēgvārdus stratēģiskās vietās (virsraksti, meta apraksts, pirmie teikumi), bet nelieto tos mehāniski.

2. Dublēts saturs vairākās lapās

Ja vairākās lapās tiek izmantots viens un tas pats saturs (piemēram, apraksti e-veikalā), tas var samazināt SEO efektivitāti, jo Google nesaprot, kura lapa jāindeksē.

Ko darīt: Izveido unikālu saturu katrai lapai vai izmanto “canonical” tagu, lai norādītu vēlamo versiju.

3. Nepareizi izmantoti virsraksti (H1, H2, H3…)

Daudzi izmanto virsrakstus tikai vizuālajam noformējumam, neņemot vērā to semantisko nozīmi. Tas apgrūtina meklētājiem lapas struktūras saprašanu.

Ko darīt: Vienai lapai – viens H1. Pārējos virsrakstus lieto hierarhiski: H2 galvenajām sadaļām, H3 – apakštēmām u.tml.

4. Nepietiekamas iekšējās saites

Daudzas vietnes neizmanto iekšējo saišu stratēģiju, kas palīdz apmeklētājiem orientēties un Google – saprast lapas struktūru.

Ko darīt: Iekļauj saites uz saistītiem rakstiem, pakalpojumiem vai kategorijām, izmantojot aprakstošus enkura tekstus (nevis “spied šeit”).

5. Trūkst optimizācijas mobilajām ierīcēm

Ja lapa nav piemērota mobilajiem telefoniem, tas ne tikai pasliktina lietošanas pieredzi, bet arī ietekmē SEO rezultātus.

Ko darīt: Nodrošini, lai lapa pielāgojas dažādiem ekrāna izmēriem, teksts ir salasāms un navigācija – vienkārša.

6. Ignorēti meta nosaukumi un apraksti

Lapas nosaukums (title tag) un apraksts (meta description) ir pirmie, ko lietotāji redz Google rezultātos. Ja tie nav pielāgoti vai vispār trūkst, tiek zaudēta klikšķu iespēja.

Ko darīt: Katrā lapā ieliec unikālu un konkrētu title un meta description, kas ietver galveno atslēgvārdu un aicina uz darbību.

7. Lēna lapas ielāde

Vietnes, kas ielādējas lēni, ne tikai zaudē lietotājus, bet arī pozīcijas meklētājos.

Ko darīt: Kompresē attēlus, izmanto cache, samazini skriptu daudzumu, izvēlies labu hostingu.

8. Attēli bez alt tekstiem

Alt teksts palīdz Google saprast, kas redzams attēlā, un ir būtisks arī pieejamības nodrošināšanai.

Ko darīt: Piešķir katram attēlam aprakstošu alt tekstu, kas saistīts ar saturu.

9. Nepārdomāta URL struktūra

URL ar nejēdzīgiem simboliem vai ID (piemēram, /page?id=87) nav nedz lietotājam draudzīgi, nedz noderīgi SEO.

Ko darīt: Veido tīrus, loģiskus un aprakstošus URL ar defisēm, piemēram: /pakalpojumi/web-dizains

10. Trūkst analītikas un mērījumu

Bez datiem nav iespējams zināt, kas darbojas un kas – nē. Daudzas vietnes darbojas “uz izjūtu”, nevis pamatojoties uz reāliem datiem.

Ko darīt: Ievies Google Analytics un Google Search Console. Regulāri seko līdzi datiem un pielāgo stratēģiju.

Ja vēlies, nākamajā daļā varu uzrakstīt konkrētus piemērus, rīkus un risinājumus šo kļūdu novēršanai! Dod ziņu, un turpinām ar 2. daļu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *