Mājaslapas izstrāde ir daudz vairāk nekā tikai vizuālais dizains vai funkcionāla struktūra. Ja vēlies, lai Tava lapa būtu pamanāma Google meklētājā un piesaistītu apmeklētājus, SEO (meklētājprogrammu optimizācija) ir jāieplāno jau pašā sākumā. Šajā rakstā dalīšos ar būtiskākajiem principiem, kas jāņem vērā, veidojot SEO draudzīgu vietni no nulles.
1. Domēna izvēle un lapas struktūra
Viss sākas ar domēna izvēli – ja tas ir viegli iegaumējams, atbilstošs zīmolam un satur atslēgvārdus (ja iespējams), tas jau dod priekšrocības. Svarīga ir arī URL struktūra – tai jābūt loģiskai un saprotamai gan cilvēkiem, gan meklētājiem. Piemēram, tavsdomens.lv/pakalpojumi/web-izstrade ir labāk nekā tavsdomens.lv/page?id=123.
Padomi:
-
Izmanto tikai mazos burtus un defises, nevis pasvītras.
-
Veido īsus, bet aprakstošus URL.
2. Responsīvais dizains – obligāts, ne izvēles
Mobilā versija vairs nav “papildus opcija”, bet obligāta prasība. Google indeksē vietnes, pamatojoties uz mobilās versijas saturu. Tāpēc pārliecinies, ka lapa ir responsīva, t.i., pielāgojas visiem ekrāna izmēriem.
Turklāt jādomā arī par lietošanas ērtumu – klikšķināmie elementi nedrīkst būt pārāk tuvu viens otram, un saturs jāpadara lasāms arī mazākos ekrānos.
3. Vietnes ielādes ātrums ietekmē gan SEO, gan lietotāju pieredzi
Vietnes ātrums ir viens no svarīgākajiem tehniskajiem SEO faktoriem. Google dod priekšroku ātrām lapām, un arī lietotāji pamet lēni ielādējošās vietnes dažu sekunžu laikā.
Lietas, kas ietekmē ātrumu:
-
Attēlu optimizācija (piemēram, WebP formāts).
-
Mazāks JS/CSS kods vai tā ielāde tikai vajadzības gadījumā.
-
Laba hostinga izvēle (lētākais variants reti ir labākais).
-
Cache un CDN izmantošana.
4. SEO pamatprincipi satura struktūrā
Izstrādes laikā svarīgi ieviest arī pareizu HTML struktūru. Tas nozīmē:
-
H1 virsraksts katrai lapai, kas precīzi raksturo tās saturu.
-
H2, H3 u.c. virsraksti hierarhiski strukturēti.
-
Alt teksti visiem attēliem.
-
Iekšējās saites starp lapām ar aprakstošiem enkuriem.
Papildus tam – izmanto strukturētos datus (schema markup), lai palīdzētu Google labāk izprast Tavas lapas saturu. Tas var uzlabot arī izskatu meklēšanas rezultātos.
5. Izsekošana un mērījumi – Google Search Console un Analytics
Pēc mājaslapas palaišanas darbs nebeidzas. Ir svarīgi uzstādīt Google Search Console un Google Analytics, lai sekotu tam, kā lapa tiek indeksēta un kā to izmanto reālie apmeklētāji.
Galvenie ieguvumi:
-
Uzzini, kuras lapas parādās meklējumos un uz kādiem atslēgvārdiem.
-
Redzi, cik daudz cilvēku atnāk uz Tavu lapu un no kurienes.
-
Ievēro tehniskas kļūdas (404 lapas, indeksēšanas problēmas utt.).